Συνεργασία γονέων και δασκάλων η λύση στον σχολικό εκφοβισμό

Σύμφωνα με τον Συνήγορο του Παιδιού, οι γονείς δεν δείχνουν εμπιστοσύνη στις σχολικές δομές όταν διαπιστώνουν περιστατικά σχολικού εκφοβισμού.

Μόνο με σοβαρή συνεργασία μεταξύ παιδιών, δασκάλων και γονέων πορεί να αντιμετωπιστεί ο σχολικός εκφοβισμός, τονίζει σε κείμενό του ο Συνήγορος του Παιδιού, όπου αναφέρει ότι γονείς και εκπαιδευτικοί κατήγγειλαν 31 περιστατικά σχολικού εκφοβισμού μόνο μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2015, σύμφωνα με τον Συνήγορο του Παιδιού.

Από αυτές, οι 21 υποθέσεις αφορούσαν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και οι δέκα στη δευτεροβάθμια. Ο Συνήγορος, σύμφωνα με τον ρόλο διαμεσολάβησης που ισχύει, επικοινώνησε με τους γονείς και, όπου υπήρχε πεδίο παρέμβασης επικοινώνησε με τους εκπαιδευτικούς, επισκέφθηκε τα σχολεία, και σε ορισμένα από αυτά συζήτησε και με ομάδες μαθητών.
Γονείς με υπερβολικό άγχος και δυσπιστία

Όπως διαπιστώνει, τα σχολεία είχαν καταβάλει προσπάθειες, ενώ οι γονείς είχαν υπερβολικό άγχος και έλλειψη εμπιστοσύνης προς τους εκπαιδευτικούς για τη διαχείριση του θέματος.

«Σε αρκετές περιπτώσεις, οι γονείς αντί να εξαντλήσουν τις προσπάθειες συµπαράστασης και υποστήριξης των παιδιών τους, που πιθανώς υφίσταντο επιθετικές – προσβλητικές συµπεριφορές από συµµαθητές τους, ή να ζητήσουν τη συνεργασία των εκπαιδευτικών και άλλων αρµόδιων παραγόντων της σχολικής κοινότητας για την επίλυση των προβληµάτων, στράφηκαν µε διάφορους τρόπους κατά της διοίκησης του σχολείου, κατά εκπαιδευτικών, άλλων γονέων ή ακόµη και κατά των ίδιων των παιδιών που αναφέρονταν ως θύτες», επισημαίνει ο Συνήγορος.

Όπως αναφέρει, η έλλειψη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία, που θα μπορούσαν να βοηθήσουν την καλύτερη διαχείριση εντάσεων και επιθετικών συμπεριφορών, έχει συμβάλει στην έλλειψη εμπιστοσύνης που δείχνουν οι γονείς προς τα σχολεία και τις δομές του.
Συνεργασία με ειδικούς φορείς και επαγγελματίες

Ο Συνήγορος του Παιδιού συνιστά μεταξύ άλλων συνεργασία μεταξύ γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών για την αντιμετώπιση των φαινομένων σχολικού εκφοβισμού. Επίσης, τα σχολεία πρέπει να συνεργάζονται με εξειδικευμένους επαγγελματίες ψυχικής υγείας, αλλά και να υπάρχουν συστηματική επιμόρφωση, ευαισθητοποίηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών για την ορθή αναγνώριση και διαχείριση τέτοιων περιστατικών.

Άλλο σημαντικό βήμα θα ήταν η προώθηση της ενεργής συμμετοχής των μαθητών στη σχολική ζωή και στην ειρηνική επίλυση των συγκρούσεων και στη διοργάνωση δράσεων ευαισθητοποίησης και βιωματικής εκπαίδευσης.

Η Αρχή διευκρινίζει ότι με τον πρόσφατο νόμο 4322/2015 δεν ποινικοποιήθηκε γενικά ο σχολικός εκφοβισμός. Το άρθρο 8 αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «αν η πράξη τελείται μεταξύ ανηλίκων δεν τιμωρείται εκτός αν η μεταξύ τους διαφορά ηλικίας είναι μεγαλύτερη από τρία έτη, οπότε επιβάλλονται μόνο αναμορφωτικά ή θεραπευτικά μέτρα».

Επομένως, καταλήγει ο Συνήγορος του Παιδιού, σε συνδυασμό με την υφιστάμενη λοιπή νομοθεσία, εξακολουθεί να απαιτείται παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος σε όλες τις περιπτώσεις.
Συντάκτης:
efsyn.gr

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s